فهرست مطالب
برای نظارت بر روند پیاده سازی و عملکرد بهتر طرح فروش یکپارچه خودرو، امکان ثبت شکایت در سامانه یکپارچه خودرو و اعتراض به عملکرد شرکت های خودروساز فراهم شده است. در این حوزه، دستورالعمل ها و راهنماهای مربوطه نیز صادر شده است. جهت ورود به سامانه ثبت شکایت سامانه یکپارچه خودرو، مشتریان باید با مراحل مشخص شده در دستورالعمل آشنا شده و آن را به درستی انجام دهند.
بنابراین، در ادامه، مراحل ثبت اعتراض نسبت به سامانه یکپارچه خودرو، و روند پیگیری آن مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین، ارتباط با پشتیبانی آنلاین سامانه یکپارچه خودرو نیز ارائه شده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، و همچنین ورود به سامانه ثبت شکایت سامانه یکپارچه خودرو میتوانید با کارشناسان مجموعه ارتباط گرفته و شکایت خود را به صورت رسمی در این سامانه ثبت نمایید.
سامانه ثبت شکایت سامانه یکپارچه خودرو
در پاسخ به سؤال درباره سامانه ثبت شکایت سامانه یکپارچه خودرو و همچنین ارتباط با پشتیبانی آنلاین سامانه یکپارچه خودرو، بایستی دستورالعمل تکمیلی برای رسیدگی به شکایات مصرف کنندگان خودرو که تصویب شده است و همچنین آخرین آراء صادره از سوی دیوان عدالت اداری در خصوص شکایت های مربوط به این حوزه را مد نظر قرار داد.
البته، باید توجه داشت که برای اعتراض و شکایت در مورد گرانفروشی خودروهای سواری داخلی با بازار انحصاری، سایت شورای ملی رقابت به آدرس samt.124.ir در دسترس است و افراد می توانند صرفاً در خصوص این مورد، اعتراض کنند و شکایت خود را ثبت کنند.
نحوه ثبت شکایت و اعتراض سامانه یکپارچه خودرو
چنانچه شخص قصد اعتراض به گران فروشی در رابطه با خودروهای سواری داخلی در بازار انحصاری داشته، می بایست به آدرس اینترنتی nicc.gov.ir شده و گزینه “ورود و شکایت” و “صفحه بعدی” را انتخاب نمایید.
سپس عنوان “ثبت شکایات در راستای مواد فصل نهم قانون اجرای سیاست های کلی اصل (44) قانون اساسی” را لمس کنید.
در این قسمت فرد جهت نام نویسی در سامانه می بایست شماره تلفن همراه خود را درج نماید.
در این مرحله کد پیامک شده به تلفن همراه خود را درج کنید.
در این مرحله وارد مجددا به صفحه ابتدایی راهنمایی شده و می بایست گزینه “ثبت شکایات در راستای مواد فصل نهم قانون اجرای سیاست های کلی اصل (44) قانون اساسی” را لمس کنید.
در صفحه ای که مطابق صفحه زیر برای شما نمایش داده خواهد شد، اطلاعات تکمیلی در رابطه با خود، شخص حقوقی و شرکت مورد شکایت را درج نماید.
با پشت سر گذاشتن 5 مرحله فوق، فرد موفق به اعتراض شده و صدای خود را در رابطه با گران فروشی های خودروهای سواری داخلی در بازار انحصاری از طریق سامانه ثبت شکایت سامانه یکپارچه خودرو، به گوش مسئولین خواهد رساند.
پیگیری شکایت سامانه یکپارچه خودرو
پیگیری شکایت از سامانه یکپارچه خودرو از طریق سامانه ثنا، به نشانی adliran.ir امکان پذیر خواهد بود.
جهت پیگیری شکایت سامانه یکپارچه خودرو ابتدا آدرس اینترنتی سامانه ثنا به نشانی adliran.ir را در مرورگر تلفن همراه و یا سیستم کامپیوتری خود درج نموده، و سپس گزینه سامانه اطلاع رسانی پرونده را انتخاب نمایید.
سپس از بین سه عبارت “اطلاع رسانی پرونده برای اشخاص حقیقی، اطلاع رسانی پرونده برای وکلا و اطلاع رسانی پرونده با رمز” باتوجه به شرایط خود، یک گزینه را انتخاب نمایید.
سپس می بایست جهت ورود به پرتال کاربری خود در سامانه ثنا، شماره ملی و رمز شخصی خود را در صفحه ابتدایی این پنل وارد نمایید.
پس از درج اطلاعات خواسته شده، جهت پیگیری شکایت سامانه یکپارچه خودرو، می بایست رمز پیامک شده را در جایگاه مشخص وارد کنید.
در این صفحه شخص می بایست تاریخ موردنظر خود را مشخص کرده و تیک عبارت مختومه شده و مختومه نشده را فعال نماید. سپس عبارت بازیابی اطلاعات که انتهای صفحه با رنگ سبز مشخص شده کلیک کرده و لیست کلیه پرونده های خود را در مراجع قضایی مشاهده کند.
با انتخاب هر پرونده و با یک کلیک روی گزینه “روند کار” شما میتوانید از وضعیت پرونده خود آگاهی کامل یابید.
چنانچه از بین گزینه های موجود عبارت “اطلاع رسانی پرونده با رمز پرونده” را انتخاب نمایید، می بایست با درج رمز پرونده و انتخاب گزینه “خلاصه پرونده” و یا “روند کار پرونده” اطلاعات خود را مشاهده نموده و در راستای پیگیری شکایت از سامانه یکپارچه اقدامات لازم را انجام دهید.
کلام آخر
در نهایت، با توجه به اهمیت رسیدگی به شکایات و اعتراضات مصرف کنندگان خودرو، سامانه ثبت شکایت سامانه یکپارچه خودرو به عنوان یک ابزار حیاتی برای حل و فصل اختلافات و ارائه عدالت در این حوزه میتواند نقش بسیار مؤثری را ایفا کند.
با استفاده از این سامانه، افراد میتوانند شکایت ها و اعتراضات خود را به صورت آنلاین ثبت کرده و از رسیدگی سریع و موثر به آنها اطمینان حاصل کنند.
با اجرای صحیح و کارآمد سامانه ثبت شکایت سامانه یکپارچه خودرو، امکان شفاف سازی و حل اختلافات بین مصرف کنندگان و شرکت های خودروساز ایجاد میشود. همچنین، این سامانه باعث افزایش اعتماد عمومی به صنعت خودروسازی و بهبود روابط بین مصرف کنندگان و تولیدکنندگان خواهد شد.
از طرفی، با تسهیل فرآیند ثبت و پیگیری شکایات، زمان و هزینه های مرتبط با رسیدگی به این امور نیز کاهش خواهد یافت.
بنابراین، پیاده سازی سامانه ثبت شکایت سامانه یکپارچه خودرو و ایجاد زیرساختهای لازم برای بهره برداری موثر از آن، یکی از موارد حیاتی در بهبود روابط بین مصرف کنندگان و تولید کنندگان خودرو و عدالت در این حوزه میباشد.
همچنین میتوانید جهت تسهیل در فرآیند ثبت شکایات خود با کارشناسان سامانه مجموعه ارتباط گرفته و در کوتاه ترین زمان ممکن شکایان خود را مبنی بر اعتراض ثبت اعتراض سامانه یکپارچه خودرو در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید.
شهین رحمانی
سلام
گروه دستیار کمک
با سلام و روز بخیر کاربر محترم
شما می توانید جهت ذفع مشکلات ثبت نامی با کارشماسان ارتباط گرفته و از طریق وزارت صمت اقدامات لازم را پیگیری نمایید.
هادی رئیسی
سلام..وقت بخیر..من بهار ۴۰۲ در سامانه یکپارچه خودرو ثبت نام کردم و در پروفایم ارسال شده به خودرو ساز اما احراز کدملی و شماره همراه ثبت شده در صورتی که هم همراه بنامم هسن هم ملی درسته.خواهشآ لطف بفرمایید مجدد ویراش کنید ممنون میشوم